Nuomonės kūrinys
„Transporto ministerija tapo viena problemiškiausių institucijų, tiesiogiai paveikusi Latvijos ekonominę plėtrą. Jei ministrė pirmininkė Evika Siliņa tikrai nori pagerinti viešojo administravimo efektyvumą, nepakaks tik kelis ministrų pakeitimo. Taip pat būtinas išsamus aukšto rango ministerijos pareigūnų įvertinimas. Transporto ministras Kasparas Briškensas nesuprato sektoriaus specifikos, atnešė Ventspils uostą į griuvėsių ribą, o transporto ministerijos veiksmai oficialioji Inguna Strautmane, tarnaujanti „VentSpils Freeport“ valdžios (VBP), turėjo katastrofišką. pasekmes verslui “, – BNN pasakojo verslininkai.
Transporto ministerijos valstybės sekretoriaus pavaduotoja Inguna Strautmane yra atsakinga už teisinius ir administracinius reikalus ministerijoje, taip pat komunikacijos ir geležinkelių transporto sektoriuose. Tačiau jos oficialiose pareigose neminima uostų. Nepaisant to, ji ir toliau tarnauja VBP valdyboje, nors jos terminas oficialiai baigėsi 2024 m. Vasario 1 d.
„Reikia įvertinti valstybės pareigūnų, kurie užima daugybę aukšto atsakomybės pozicijų ir gauna didelius mokesčių mokėtojų finansuojamus atlyginimus, produktyvumą“,-pabrėžia verslininkai. Jie teigia, kad ne tik įvertinti ministrų veiklą vyriausybėje, bet ir neefektyvių valstybės išlaidų prevencija turėtų būti prioritetas. Pavyzdžiui, pagal jos oficialią pajamų deklaraciją, Inguna Strautmane 2023 m. Gavo 43 072 EUR 2023 m. Nepaisant to, kad buvo atsakinga už uosto valdybos narių mėnesinius atlyginimus, ministrų kabinetas nemanė, kad būtina peržiūrėti tokios finansinės naudos mastą įvairiose ministerijose.
Be to, verslininkai abejoja, kodėl politiškai paskirtas prižiūrėtojas vėl buvo atsakingas už VBP valdybą, nepaisant žalos verslo augimui ir plėtrai, o ne palaikant jį.
Vienas iš pavyzdžių yra moderniausias ir ekologiškiausias ir ekologiškiausias anglies perkrovimo terminalas, Baltijos anglių terminalas, kuris buvo priverstas į teisinės apsaugos procesą. Nuo jo statybos į terminalą buvo investuota daugiau nei 80 mln. EUR, ir buvo planų plėtoti. Tačiau dėl skolų išieškojimo priemonių, kurias inicijavo VBP valdyba ir jos pirmininkas Inguna Strautmane, kartu su tuo, kas investuotojai mano, kad kaip per dideli ir nepagrįstai finansiniai reikalavimai, investuotojai buvo išvaryti iš „VentSpils“ uosto.
Verslininkai mano, kad nedraugiška verslo aplinka „VentSpils Freeport“ yra viena iš pagrindinių dramatiškų krovinių apyvartos mažėjimo priežasčių. Kadangi Inguna Strautmane 2019 m. Įsiėmė VBP valdybos pirmininko vaidmenį, „Ventspils“ uoste krovinių apyvarta sumažėjo 10,1 mln. Tonų – nuo 20,5 mln. Tonų 2019 m. Iki vos 10,4 mln. Tonų 2024 m. Verslo lyderiai teigia, kad Covidid-19 pandemijos ir Rusijos invazijos į Ukrainos padarinių poveikis teigia, kad trūksta „Freeport“ valdybos iniciatyva ieškant naujų verslo galimybių ir restruktūrizavimo operacijų taip pat vaidino svarbų vaidmenį sąstingyje.
Atėjo laikas ministrui pirmininkui Evika Siliņa imtis ryžtingų ir bekompromisių veiksmų. Tiek visuomenės, tiek pramonės ekspertai reikalauja ne tik žodžių, bet ir realių priemonių, skirtų užkirsti kelią sąstingiui ir neefektyviam valdymui. Vyriausybės paleidimas neturi būti paprastas politinis fasadas-jis turi būti paverčiamas apčiuopiamu vystymosi kursu, pagrįstas ilgalaike strategija ir aiškiais, veiksmingais veiksmais.
Taip pat skaitykite: Ar „Brikskens“ susiduria su dar viena nesėkme? Pramonės įspėjimai apie Strautmane lieka nepastebėti
Sekite mus „Facebook“ ir X!